הגורם האנושי

הצלחת עסק תלויה במספר גורמים: המוצר שהוא מספק, השירות, איכות המוצר, זמן אספקתו, נגישותו ללקוחות והכי הכי חשוב: בגורם האנושי שלו. עסק ועסקאות יכולות לקום וליפול בזכות אנשיו. כך גם עם בחירת ספקים לעסק.

בחירת ספקים שונים לעסק זהו נושא מאוד חשוב. הספקים בסופו של דבר מעניקים שירות לעסק ובזכותם העסק יכול לתת מוצרים ושירותים ללקוחותיו. בנוסף, ספקי העסק אחראים על מתן שירות לעסק – שירות שמשפיע באופן ישיר או עקיף על תפקוד העסק.

 לדוגמא: ספק הבונה לעסק אתר – כאשר פונים לחברה העוסקת בתחום של בניית אתר, השירות שהיא מעניקה לעסק הוא מהותי ביותר – בזכות מקצועיותה או אי מקצועיותה, תוכלו להיראות מומחים בתחומכם או סתם חובבנים, תוכלו להיראות מיוחדים וחדשנים או סתם משעממים.

קחו למשל אתרים שהם גם חנות וירטואלית. אם בחרתם חברה שהיא מקצוענית בתחומה, האתר ייראה ייצוגי, מושך וקל לשימוש. כל משתמש שייכנס אליו יחוש כי ניתנה תשומת לב לנושא של חווית משתמש שהינה חשובה ביותר.
דוגמא אחרת היא בתחום של אתרי דיל יומי : ביום השוק שלנו מוצף באתרים כאלו ויחד עם זאת ישנם אתרי דיל יומי שמאוד מצליחים. ולמה? מכיוון שחווית המשתמש נוחה, מכיוון שהאתר נעים לעין, ייצוגי, מושך, יצירתי ואפילו סקסי. אחרת – לא ניתן למשוך לקוחות כאשר השוק מוצף בכל כך הרבה אתרים מסוג זה.

נושא דומה הוא כאשר פונים לחברת פירסום. חברת פירסום חייבת לדעת להתחבר ללקוח שלה, לצרכיו, לחלומותיו וכמובן לעסק שהוא מוכר. חברת פירסום חייבת להבין את מהות העסק ועל פי מידע זה לקבל החלטה באיזו מדיה לפרסם את הלקוח שלה. האם כדאי לפנות לעיתונות, לרשת האינטרנט, לטלויזיה, לרדיו, האם כדאי להפיץ עבורה סרטי תדמית, לפרסם בשלטי חוצות וכדומה. בחירה נכונה של חברת פירסום בהחלט יכולה להשיג קמפיין שיווקי מוצלח, להגדיל את כמות הלקוחות ואת רווחי החברה.

לסיכום, כאשר אתם בוחרים עם מי לעבוד, שימו לב ליחס שלו אליכם, להבנתו אתכם וכן הקשיבו לאינטואיציה שבדרך כלל לא מטעה.